Субота
20.04.2024
14:03
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 11
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Любомирка НВК "школа-ліцей"

Нормативно-законодавче забезпечення

 

В С Т У П

 

План  перспективного прогнозування Новолюбомирського НВК «школа-ліцей» -  короткострокова програма, спрямована на досягнення амбітної мети – створення навчального закладу - лідера освіти регіону. Розрахований план на 5 років, пройшов публічне обговорення та процедуру узгодження  з учнівським та педагогічним колективами школи, батьківською громадськістю.

     Його реалізація передбачає залучення цих груп до спільної праці, а підсумком перспективного плану має стати підвищення якості знань учнів, удосконалення навчально-виховного процесу, перехід на вищу ступінь розвитку закладу.

    При складанні плану перспективного прогнозування закладу були враховані основні напрямки та пріоритетні завдання роботи відділу освіти Рівненської райдержадміністрації, реалізація комплексно-цільових Програм різних рівнів.

    В основу плану покладено місію  школи, яка  полягає в тому, щоб створити найбільш сприятливі умови розвитку  для всіх дітей з урахуванням їхніх схильностей та здібностей шляхом уведення в навчально-виховний процес інноваційних методик навчання й виховання, збереження та примноження шкільних традицій, заснованих на національних та патріотичних засадах, створення умов для максимального розкриття творчого потенціалу, комфортних умов для розвитку особистості дитини.

     Мета  плану  – визначити перспективи розвитку школи як закладу, що  надає  якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання  відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.

Для аналізу проблем та формулювання пріоритетів були сформовані фокус-групи, в яких проводилась ґрунтовна робота над визначенням:

  • майбутнього образу школи, якою її хочуть бачити учні, вчителі, батьки;
  • стратегічних цілей, досягнення яких забезпечить набуття школою визначеного  образу;
  • логічних послідовних заходів, спрямованих на досягнення цих цілей;

Працюючи над проектом плану  ми виходили з того, що він має бути стратегічним,  конкретним, досяжним та акцентованим на кількох, найважливіших для закладу пріоритетах.

  На шляху до реалізації визначеного майбутнього були розроблені наступні пріоритетні напрямки:

  • розвиток освітніх послуг та підвищення їх якості у відповідності із освітніми стандартами;
  • розвиток партнерських відносин між учасниками навчально-виховного процесу, між школою та її оточенням;
  • створення умов для розвитку обдарувань кожного учня закладу;
  • створення комфортних умов навчання та перебування у закладі для всіх учасників навчально-виховного процесу.

В рамках кожного пріоритетного напрямку розроблені конкретні завдання, визначено терміни виконання та закріплено відповідальних осіб.

Головним завданням навчально-виховного комплексу, як молодого закладу нового типу, стала турбота про постійне підвищення якості навчально-виховного процесу, про розвиток творчого потенціалу кожного вчителя і колективу в цілому у підготовці до навчання , виховання й розвитку обдарованої дитини. А завдання керівництва  полягало в розробці такої системи управління, яка стала б ефективною, здатною до саморегуляції, надавала можливість змінювати, удосконалювати навчально-виховну роботу у відповідності з новими завданнями.

Розв'язанню цього завдання у значній мірі сприяє оптимальна модель внутрішньошкільної методичної роботи, яка включає модернізацію методичної роботи з педагогічними кадрами, систему нарощування і оновлення фахових знань, продумування нових педагогічних ідей і технологій, комп'ютерно-інформаційну підтримку  освіти, формування творчої особистості, високо освітченої людини.

В структуру методичної роботи ми включаємо також обладнання  методичного та навчальних кабінетів, комплектування відповідним чином шкільної бібліотеки, комп’ютеризацію навчального процесу.

Щоб зробити методичну роботу школи цікавою й корисною, велику увагу приділяємо діагносту­ванню вчителів. Діагностування проводиться на початку й наприкінці навчального року, завдяки чому  маємо можливість порів­няти успіхи й невдачі кожного вчителя протягом року, зробити зведену таблицю, виділити питання, на які слід звернути увагу, плануючи методичну роботу на кожен рік.

           Із метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу, його результативності, освітяни навчального закладу упродовж 2009 -2014 рр. працювали на розв’язанням методичної проблемної теми «Формування пізнавальної активності школярів, як умова підвищення ефективності навчально-виховного процесу».

Етапи реалізації науково-методичної теми школи розроблено спільно з педагогічним колективом, керівниками кафедр, методичного об‘єднання класних керівників з урахуванням запитів дитячого колективу через діагностування, психологічні дослідження і розраховано на 5 років.

У процесі опанування науково-методичною проблемою виникали різні оцінки впроваджуваних методів навчання, управління, що давало можливість дискутувати, експериментувати і залишати для практики роботи школи доцільне, необхідне, виважене. Результати участі у районних конкурсах «Учитель року», огляду - конкурсу внутрішкільної методичної роботи, конкурсу на кращу реалізацію Програми національного виховання, Всеукраїнського огляду за темою «Організація навчального середовища у 1 класі», щорічні представлення методичних доробок  педагогів    на районному конкурсі – ярмарку педагогічних ідей,  розробка та впровадження проектно-цільових проектів дали змогу стверджувати, що в загальноосвітніх закладах активізувалась робота творчого вчителя, а через нього – учнів.

Робота заступника директора з виховної роботи Н.Бурачинської зайняла II місце на обласному етапі Всеукраїнського конкурсу методичних моделей процесу виховання в навчальних закладах «Виховати особистість».

Методичний кабінет забезпечував  інформування педагогів під час проведення різноманітних загальношкільних методичних заходів. На базі методичного кабінету   з метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою  створена методична рада, до складу якої увійшли директор школи, заступники директора з навчальної, навчально-методичної та навчально-виховної роботи, керівники шкільних методичних кафедр, психолог.

 На засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

  • реалізація методичної проблемної теми закладу (поетапно);
  • самоосвітня діяльність учителя у процесі роботи над методичною проблемною темою;
  • організація підготовки та здійснення атестації педагогічних кадрів;
  • аналіз результативності роботи з обдарованими учнями;
  • упровадження інформаційно-комунікаційних технологій.

  Успішній реалізації науково-методичної проблеми, практичне використання  педагогічного досвіду, розвиток методичної активності педагогів  спрямували свою діяльність п’ять шкільних методичних кафедр: початкового навчання (кер. Р.Брикса), суспільно – гуманітарних дисциплін (І.Рябошапка), природничо – математичних дисциплін (С.Киселюк), технологій та фізичного розвитку (С.Блонський), класних керівників (І.Парфута). Адже вони пла­нують свою роботу відповідно до мето­дичної проблеми закладу.  Робота над  новою темою почи­нається з опрацювання її теоретичних засад, після чого проводяться практичні заняття, обговорення новинок методичної літератури, творчі дискусії, презентації досвіду, прес-конференції, моделювання уроків і позакласних заходів. Практикуються нетрадиційні форми роботи: розроблена медійна презентація «Творчий портрет кафедри початкового навчання», відкриті та спільні засідання кафедр «Акме - перегони» (кафедра початкового навчання), «Урок – дзеркало педмайстерності учителя» (кафедра суспільно – гуманітарних дисциплін), «Методичний діалог »( кафедра природничо – математичних дмсциплін.) «Творча лабораторія» (кафедра класних керівників).

Творчим доробком з актуальних питань в системі методики, навчання та виховання , впровадження інноваційних технологій завершили реалізацію проблемної педагоги закладу, активно задіяні у  роботі міжшкільних  формувань: районних предметних методичних об’єднань, творчій групі з питань особистісно-орієнтованого навчання (вч. Л.Терещук), інтегрованій творчій групі (вч. В.Савченко), Школах педагогічного досвіду з питань використання елементів інтерактивних технологій  (вч. Т.Ярчук, І. Парфута).

Вагома частка в навчанні педагогів, наданні практичної допомоги внесена консультативним пунктом молодого вчителя, педагогічними читаннями, засіданнями семінару-практикуму та адресною методичною допомогою. На розгляд всіх колективних, індивідуальних, групових форм методичної роботи виносилися питання діагностики та  розвитку особистості учасника навчально-виховного процесу, практичного використання методу проектів, інформаційно - комунікаційних технологій в навчальній,  інтерактивних методів навчання, застосування проблемно – пошукових напрямів організації навчальної діяльності школярів та вихованців, забезпечення компетентнісного підходу до організації  навчально-виховного процесу , побудова діалогічної моделі викладання навчальних предметів, створення умов для самореалізації та творчих пошуків вчителя, учня,  досягнення результативності педагогічної діяльності.

        Розширенню інформаційного поля педагогів сприяли експрес-інформації, епізодичні та постійні виставки науково-методичної літератури: «Шлях освіти: від творчого вчителя до творчого учня», «В.Сухомлинський. Педагогічна спадщина і сучасність », «Педагогічна періодика - вчителю », «Моніторингові дослідження навчально-виховного  процесу», «Інноваційні процеси в загальноосвітньому навчальному закладі», «Вчителю про розвиток особистості дитини». 

Як можливість апробації учителями нових педагогічних технологій, представлення авторської майстерності став традиційним Тиждень  педагогічної майстерності, де учителі представляють  педагогічні знахідки через проведення «панорами» відкритих уроків. Переважна їх більшість – із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій: учителі біології Н.Бурачинська, фізики І.Буткевич, української мови та літератури Т.Ярчук , Г.Тупальська.   Майстерність проведення відкритих  уроків із застосуванням інновацій  продемонстрували вчителі початкових класів, фізкультури Л.Осіпчук,  української літератури Л.Терещук, англійської мови І.Рябошапка. 

Варто зазначити, що розширенню кола пізнання учнів сприяє робота щодо вдосконалення умов із впровадження інформаційних технологій навчання,  а саме:

  • підготовка семінару-практикуму з теми «Інтеграція ІКТ у навчальний процес»
  • майстер-клас учителя інформатики з удосконалення навичок створення медійної презентації (вч. Т.Ткачук)
  • створення   шкільної web-сторінку www.nvk-lyubomirka.at.ua ;
  • підвищення кваліфікації педагогів за програмою «Інтел - навчання для майбутнього»;
  • результативна участь у національному проекті «Відкритий світ» на етапі конкурсу «2000 шкіл»;
  • створення кабінету інноваційних технологій, який  обладнаний   мультимедійним  комплексом  та  програмним  забезпеченням.

       Популяризації сучасних освітніх технологій, підвищенню ефективності  навчально-виховного процесу, впровадженню інноваційних методів навчання, виховання, управління, педагогічного співробітництва сприяли  проведені  на базі   навчального  закладу засідання районних семінарів  учителів-предметників, засідання обласної творчої групи керівників спеціалізованих навчальних закладів із теми «Проектування громадсько-активної школи як інноваційної системи управління навчальним закладом».

У звітному періоді розроблені та функціонують комплексно-цільові  проекти «Моніторингові дослідження навчально-виховного середовища», «Громадсько активна школа», «Модель виховної системи навчального закладу», «ІКТ у роботі педагога», в рамках реалізації  яких проведено ряд навчально-методичних заходів, спрямованих на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, розвиток інтелектуальних, творчих здібностей школярів. 

Упродовж  5-ти останніх років пожвавилась робота по створенню та обладнанню шкільного методичного кабінету, поповненню його навчально-методичного ресурсу. Забезпечено методичний  супровід атестації педагогічних працівників. Щорічно проводяться   консультації, бесіди з педагогами, що атестувалися, надається  практична методична допомога учителям з питань дотримання нормативно-правових вимог під час проведення атестації педагогічних кадрів.

Підвищенню статусу вчителя в суспільстві, впровадженню ідей педагогічного співробітництва, інноваційних технологій, розвитку інтелектуального та творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу сприяла участь педагогів закладу у районному турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

Сплеском учительської індивідуальної творчості стає участь у конкурсі-ярмарку педагогічних ідей, учасники якого щороку представляють широкій освітянській громаді методичні посібники та рекомендації з окремих предметів, упорядковані матеріали щодо організації тренінгових занять, проекти моделей управлінської діяльності, виховної, психолого-педагогічної роботи. Учасниками ярмарку-конкурсу вже стали 12 педагогів.

Розвитку педагогічної творчості, ініціативи, розширенню інформаційного простору сприяли семінар – практикум з теми «Інтеграця ІКТ у навчально-виховний процес», педагогічні читання «Становлення освіти в Україні: історичні особи та сучасні орієнтири»,  обговорення актуальних навчально-методичних проблем, шкільні конкурси «Сучасний урок»,  «Краща шкільна методична кафедра», майстер - класи, презентації творчих доробків.  традиційними предметними тижнями запроваджуються  панорами творчих уроків, психологічні тренінги, ділові та рольові ігри, захисти імідж-проектів вчителя та учня. В школі  організована виставка інструктивно-методичного, довідкового  матеріалу з проблемної теми. Практикуються заслуховування питань щодо реалізації  проблемної теми на  методичних, педагогічних радах, підсумковій  конференції. 

У практику роботи педагогічних працівників впроваджуються технології особистісно-орієнтованого навчання, методи компетентнісного підходу, технології проектного , розвивального та інтерактивного навчання , використовуються тренінгові технології як засіб розвитку особистості дитини шкільного віку, методи викладання предмета за опорно-логічними схемами, інформаційно-комунікаційні технології управління навчальним закладом. Дедалі більшого поширення набувають методи побудови навчального процесу та організації  управління навчальним закладом за методикою громадсько активної школи. Розширено географію професійного спілкування педагогів навчального закладу; керівництво школи та вчителі стали учасниками творчих  груп,   поїздок з колегами  району, області,   зарубіжними колегами з Польщі. Кожна така зустріч – новий поштовх до удосконалення професійної майстерності, ще одна можливість активізувати власний творчий потенціал. 

Активізовано  напрямок роботи щодо реалізації районної Програми роботи з обдарованою молоддю району на 2011-2014 рр..  Тісне поєднання науково-ме­тодичної роботи  з практикою навчання й виховання як на уроці, так і в позакласній роботі, спрямованість не тільки на кінцевий результат, а й на розвиток здібностей учнів  стає тим стрижнем, навколо якого створюється специфічна атмосфера співтворчості вчителя і учня.

Варто відмітити збільшення кількості переможців II (районного) етапу Всеукраїнських шкільних предметних олімпіад з базових дисциплін. Школярі залучаються до участі у регіональних турнірах та творчих конкурсах різних рівнів. Заслуговує на відзнаку багаторічний досвід та результативність роботи з обдарованими дітьми та молоддю вчителя світової літератури В.Савченка. За останні 5 років здобуто  4 призових місця в обласному  конкурсі-захисті пошуково-дослідницьких робіт в МАН, 5 призових місць у обласному обласному конкурсі «Поліський краю дорогий, мені ти став колискою» юних екскурсоводів-краєзнавців.

Значно зросла кількість відмінних та добрих результатів у Всеукраїнському конкурсі юних фізиків «Левеня», Міжнародному математичному «Кенгуру», найбільше учасників конкурсу знавців англійської мови «Грінвіч» .

Не менш важлива увага приділялась розвитку мистецьких, літературних, художніх, музичних здібностей дітей. Грамотами, дипломами, призовими місцями відзначені успіхи школярів у  турнірах та конкурсах: Всеукраїнському к-сі дитячої творчості «Діти за чисту енергію»; Обласному конкурсі дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей»; Регіональному арт-проекті «Намалюй свято»; Районних конкурсах читців – гумористів «Поліські пересмішники», читців-декламаторів «Живи, Кобзарю, в пам’яті людській», естрадної пісні та вокалу «Юна зірка». У подальшому плануємо залучати учнів до  участі у Всеукраїнських інтелектуальних іграх «Соняшник» та «Патріот».

Прикро, що залишаються практично поза увагою природничі конкурси обласної станції юних натуралістів.

Вже третій навчальний рік поспіль у закладі проходить конкурс класних учнівських колективів. На День відкриття пришкільного дитячого табору  переможцям вручають перехідний кубок закладу. На Святі останнього дзвоника було відзначено і нагороджено переможців та активних учасників олімпіад та творчих конкурсів Почесними грамотами директора Новолюбомирського навчально-виховного комплексу «школи-ліцей», ДЮСШ, відділу освіти райдержадміністрації.

         Рівень розвитку шкільного  самоврядування свідчить про те, що наші учні здатні до самоорганізації та самостійної діяльності. Рада шкільного учнівського парламенту розглядає актуальні питання, зокрема, питання відвідування школи, боротьби з тютюнопалінням, формування ціннісних ставлень учнів.

В доробку старшокласників цілий ряд цікавих проектів як місцевого так і регіонального рівня. Учасники збірної агітбригади «Шанс» вибороли почесне

3 місце у обласному конкурсі – огляді «Молодь обирає здоров’я» (кер. І.Тимчук).

         Розвиток обдарувань і здібностей кожної дитини – завдання кожного сучасного закладу. Зробити мотивованою та відповідною до здібностей навчальну діяльність кожного учня – непросте завдання роботи практичного психолога І.Грицюк.

На перший план у загальноосвітньому закладі виходить проблема створення навчально-методичної, матеріально-технічної бази, яка допомогла б школярам йти в ногу з часом в  опануванні основами наук. Створювати умови для успішного навчання школярів допомагає школі участь у численних  проектах, залучення вагомої частки спонсорських коштів.

Основним орієнтиром та спрямовуючим документом у виборі форм і методів виховної діяльності НВК є Програма національного виховання учнівської молоді на 2008-2020рр., Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту  України №1243 від 31.10.2011 р.).

 Комплексний підхід до вирішення виховних завдань здійснювався на підставі проведеного моніторингу ціннісних ставлень учнів, вивчення рівнів вихованості по класах, опитувань класних керівників шляхом удосконалення виховної системи НВК (зокрема, в напрямку формування ціннісних ставлень до мистецтва, до праці).

 Кафедра виховної роботи працювала над реалізацією проблеми: «Формування ціннісних ставлень учнів, підвищення їх соціальної активності на  основі впровадження інноваційних виховних технологій». На засіданні методоб’єднання підведено підсумки діяльності  за результатами роботи над методичною темою. Відзначено, що поставлені завдання виконані.

На виконання районної Програми національного виховання кафедра виховників продовжила підбір матеріалів для формування банку виховних технологій за ціннісними ставленнями (зокрема розділи «Формування ціннісного ставлення до мистецтва», «Формування ціннісного ставлення до праці»).                                  В шкільній бібліотеці було оформлено виставки методичних матеріалів за розділами Програми національного виховання: ціннісне ставлення до мистецтва та ціннісне ставлення до праці.

Питання  «Стан реалізації Рівненської районної програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 рр.» розглядалось на педагогічній раді в березні цього року (протокол № 2 від 25.04.2014р. )

Ефективність виховної діяльності в НВК досягається, зокрема, завдяки співпраці педагогічного, учнівського та батьківського колективів.

Актуальні питання розглядались на Раді школи (Голова Каплун Н.В.), раді учнівського парламенту (голова учнівського парламенту Мельничук Я.) Це  питання відвідування школи, боротьби із тютюнокурінням; системи формування ціннісних ставлень учнів та ін..

Члени учнівського самоврядування НВК були господарями зустрічі з лідерами учнівського самоврядування шкіл-сусідів.

Активізували свою діяльність шкільні гуртки. Згідно результатів опитувань учнів найбільш цікаво було працювати в таких гуртках: волейбольному (кер. Ю.Боровик ), спортивно-оздоровчому (кер. О.Саливонюк), , євроклубі «Молоді європейці» (кер. І.Рябошапка та Зубкова Т. В.). Серед заходів, організованих гуртківцями слід відзначити звітний концерт  НВК ; відкрите засідання Євроклубу «Молоді європейці»; спортивне свято «Сімейні перегони». У ІІ семестрі були оформлені виставки дитячих малюнків, колажів на теми: «У світі поезії Т.Шевченка», «Квіти Полісся», «Україна - моя країна!», «Салют Перемоги», «Крокуємо сходинками до інформатики».

Напрямком роботи, якому в НВК надається особлива увага є формування ціннісних ставлень до праці та здійснення профорієнтаційної роботи. За період, що аналізується, заклад відвідали представники школи міліції ВПУДДСО при МВС України, Рівненського економіко-гуманітарного та інженерного коледжу.Тісні зв’язки НВК підтримує з Рівненською дитячою залізницею, яку відвідують наші учні. Бесіду про професії залізничників провів працівник залізниці Бачинський В.А.  В НВК було проведено виставку «Світ професій».

В системі формування ціннісного ставлення учнів до себе особлива увага надавалася правовому та превентивному вихованню .
   Адміністрацією відвідано виховні заходи та уроки з метою виявлення потенціалу формування ціннісних ставлень особистості в навчально-виховному процесі. Результати спостережень показують, що класні керівники та вчителі-предметники успішно працюють над виконанням Програми відповідно вікових категорій учнів. На уроках вчителів Парфути І.А., Тупальської Г.О., Ярчук Т.І., Клебан О.М.,Терещук Л.Л., Дзюбишиної Л.С.,Осіпчук Л. В. формуванню ціннісних ставлень та орієнтацій учнів надається значна увага, що зазначається також у меті їх уроків.

Щорічно, у травні, підсумовуючи виховну діяльність, класними керівниками  проводиться діагностика рівня вихованості школярів за ціннісним ставленнями. Порівняльний аналіз рівнів вихованості та ціннісних ставлень учнів Новолюбомирського НВК «школа-ліцей» за останні 5 років показує, що середній рівень вихованості учнів 5-8 класів незначно зріс на 0,1 бала. Учнів з низьким рівнем вихованості не виявлено. Однак, відбувся перерозподіл між самими рівнями вихованості:  зросла кількість учнів високого рівня (на 3,5 %) за рахунок середнього рівня. Хороший рівень залишився на таких же показниках.

Оцінюючи рівень сформованості ціннісних ставлень учнів 5-8 класів слід відмітити найбільш хороші відносини учнів до сім’ї,  родини, до природи, до рідного краю ; також до рідного краю, до природи  і до себе (9-11 кл.), що збігається з пріоритетними  напрямками роботи НВК, його профілями. Зросли показники сформованості всіх вікових категорій до держави та суспільства, що засвідчує високий патріотизм учнів НВК.

Найнижчими в 1-4 класах є ціннісні ставлення до праці.  Потребує подальшого удосконалення система роботи по формуванню ставлення до праці у віковій категорії 8-11 класи.

Аналіз виховної діяльності вказує і на окремі недоліки. Так, з метою покращення результативності формування ціннісних  ставлень учнів класним керівникам слід ретельніше продумувати систему виховних технологій, орієнтуючись не лише на вікові категорії, а й на потреби та інтереси  класу. Потребує розширення система гурткової роботи відповідно інтересів учнів.

Незначна кількість учнів відвідує позашкільні навчально-виховні заклади мікрорайону школи. Проведені з вчителями-предметниками співбесіди та анкетування класних керівників засвідчили подальшу необхідність науково-теоретичної та психолого-педагогічної підготовки у реалізації районної Програми національного виховання учнівської молоді. 

Невирішеними залишаються питання щодо активізації діяльності практичного пси­холога; залучення  обдарованої та здібної молоді до членства МАН; потребує зміцнення матеріальна база кабінетів фізики, хімії, географії, іноземної мови; мистецтв; потребує удосконалення позакласний батьків­ський всеобуч, пропаганда авторитету сім'ї у виховній роботі.

Сьогоднішня зміна освітньої парадигми ви­магає нового змісту, підходів, форм, поведінки й педагогічного менталітету здійснення навчально - виховного процесу в школі. Пошук шляхів онов­лення освіти привів педагогічний колектив шко­ли до впровадження нових технологій і моделей навчання школярів. Тому впродовж 2014-2019 рр. педа­гогічний колектив працюватиме над реалізацією методичної проблемної теми: «Упровадження ефективних підходів до навчання і виховання соціально зрілої особистості дитини».

Визначено таке коло завдань:

  1. якісне оновлення змісту навчально-виховної діяльності школи відповідно до вимог сучасної цивілізації та українського суспільства з його новими імперативами, змістом і цінностями;
  2. практичне втілення життєтворчої парадиг­ми на підставі реалізації системного підхо­ду в освітньому процесі шляхом виявлення і встановлення внутрішніх взаємозв'язків між різними навчальними дисциплінами і вихов­ними засобами відносин їхнього життєтворчого потенціалу;
  3. підвищення професійної компетентності пе­дагогів для здійснення процесу формування ціннісних ставлень особистості;
  4. вивчення і впровадження елементів ефективних технологій  навчання школярів;
  5. постійне удосконалення педагогічної майстерності вчи­телів;
  6. створення сприятливих умов для розумового, творчого, фізичного, художнього, соціального, духовного розвитку кожного учня;
  7. формування випереджувального характеру освіти, спрямованої на майбутнє, розвиток компетентностей вихованців, формування
    у них проектної культури, нових способів мислення і діяльності;
  8. активізація співпраці із закладами та організаціями, зайнятих питаннями виховання дітей та учнівської молоді, пошук альтернатив традиційному підходу до виховання шляхом психологізації навчально-виховного процесу в школі тощо.

Пріоритетні цілі та завдання, що забезпечують реалізацію права на освіту
Організаційні завдання: вихід на створення індивідуальних програм (траєкторій розвитку), комплексних планів самовдосконалення через персоналізацію навчально-виховпого процесу.

Методично-кадрові завдання: залучення педагогів до упровадження   інновацій, формування нового педагогічного мислення (прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, орієнтованого на особистість учня).

Освітні завдання: особистісно-діяльнісний розвиток школярів на засадах творчого індивіуального проектування; забезпечення самореалізації особистості в різних видах інтегративної діяльності.

Виховні завдання: мобілізація загальнолюдьких цінностей як ресурсу особистісного зростання; відмова від…, перехід до педагогіки діяльності.

Завдання управлінські: управління якістю освіти на підставі нових інформаційних технологій та освітнього моніторингу.