Пояснювальна
записка
Виховна діяльність в ЛПТВ «Любомирочка» здійснюється в контексті
національного виховання і загальнолюдської моралі, охоплює всі режимні моменти
і етапи життєдіяльності табору, ґрунтується на активній взаємодії всіх структур
табору у виборі ефективних форм і методів діяльності, поєднує інтереси
особистості дитини, колективів загонів та табору, громади села. Завдяки діяльності євроклубу
відкриває для себе європейський простір.
Програма виховання «Любомирочка» є результатом проектно-цільової
діяльності, що враховує найважливіші компоненти процесів виховання та розвитку,
а саме: діагностування,визначення і обґрунтування педагогічних завдань;
моделювання і прогнозування; проектування і планування, організація різних
видів діяльності з дітьми; моніторинг рівня життєвої активності вихованців;
корекцію (самокорекцію) та регуляцію (саморегуляцію) відхилень у їхньому
розвитку; аналіз та прогнозування діяльності на майбутнє.
Програма передбачає залучення дітей шкільного віку в період літнього
відпочинку до різних форм творчої діяльності, зокрема: пізнавальної,
оздоровчої, художньо- естетичної, ігрової, спортивної,трудової, екологічної,
пропагандистської.
Метою програми «Любомирочка» є створення цілісної моделі виховної системи
дитячого пришкільного табору , яка в умовах літнього відпочинку дозволяє
ефективно на новому рівні продовжувати цілеспрямований процес розвитку та виховання особистості дитини на
основі національних та загальнолюдських цінностей.
Мета,
завдання і основні напрямки роботи ЛПТВ «Любомирочка»
Мета:
сприяти самовизначенню
особистості як самобутньої частини природи та суспільства,
розвитку її індивідуальності та талантів; формувати у дітей та молоді позитивну
мотивацію на здоровий спосіб життя та активну життєву позицію шляхом
використання традиційних та інноваційних форм табірної роботи.
Завдання ЛПТВ «Любомирочка» :
1. Виховання і розвиток потреби в здоровому способі життя, зміцнення
фізичного, духовного та психічного здоров’я ;
2. Сприяння всебічному розвитку особистості, її природних здібностей,
створення можливостей для позитивної їх реалізації;
3.Формування у дітей та молоді розуміння ролі особистості в суспільстві та
природі;
4. Розвиток
соціальної активності дітей, формування здорової атмосфери в колективі табору,
загону.
5. Організація та проведення занять фізичною культурою, природоохоронною та
краєзнавчою роботою, суспільно корисною працею, колективних творчих справ;
6. Удосконалення системи дитячого самоврядування табору .
Реалізація завдань табору передбачає залучення до роботи поряд з
педагогічним та обслуговуючим персоналом інших спеціалістів (психолога,
інструктора з фізичної культури, керівників гуртків та ін. ). Зміст і форма
участі кожного співробітника табору визначається специфікою його професійних
обов’язків та володіння ним певними навичками і методиками навчально-виховної
роботи в контексті напрямків діяльності табору. До активної участі в житті табору залучаються батьки, громадськість
села.
Пріоритетними напрямками роботи ЛПТВ
«Любомирочка» є формування ціннісних орієнтацій та ставлень дітей і молоді до
природи, суспільства та до себе в різних
видах діяльності.
Види і організаційні форми діяльності ЛПТВ «Любомирочка»
- суспільно корисна праця (праця на шкільних квітниках, пришкільному
виробничому комплексі, благоустрій території, екологічні акції,десанти та ін.);
тематичний День праці;
- гра: інтеграційні ігри і спілкування; інтелектуальні, рухливі, ділові та
творчі ігри;
- організаційно-громадська: презентація табору, загонів, чергування в
їдальні та на території табору, виконання доручень, організація діяльності
груп, вибори активу, щоденне підбиття підсумків табірного дня, ранкові та
підсумкові лінійки;День самоврядування в таборі;
- спортивно-оздоровча: виконання санітарно-гігієнічних вимог, дотримання
визначного розпорядку дня, проведення першості табору з настільного тенісу,
шашок, шахів; змагання з волейболу, футболу; бесіди з безпеки життєдіяльності;
«Веселі старти», «Козацькі забави» ; тематичний День здоров’я і спорту;
- туристсько-краєзнавча: проведення змагань з метою удосконалення
туристських навичок, екскурсії, бесіди та дослідження з краєзнавства; орієнтування
на місцевості ,тематичний День туризму і краєзнавства;
- науково-дослідницька: вивчення куточків рідного краю; робота в кабінеті
біології , на дослідних ділянках , збір гербаріїв лікарських рослин та ін.
- морально-правова: бесіди з профілактики правопорушень, зустрічі з
працівниками служби для дітей, сім′ї та молоді;
- культурно-масова: конкурси малюнків, фотографій, виробів з природного
матеріалу, художньої самодіяльності, танцювально-розважальні програми,
інсценування свят;
- інтелектуально-пізнавальна: конкурси ерудитів, дискусії, вікторини.
Цьому сприяють такі умови:
- ефективне використання природних ресурсів (сонячні та повітряні ванни,
купання, навчання плаванню, фізичні вправи ти ігри на свіжому повітрі,
екскурсії та прогулянки в Новолюбомирське лісництво тощо);
- чітке дотримання в таборі встановлених санітарно-гігієнічних норм (
харчування, відпочинку дітей, режиму чергування різних видів діяльності, а
також формування навичок особистої гігієни).
- дотримання
режиму дня;
- належні
організація фізкультурно-оздоровчої роботи( в тому числі дітям пропонуються
різноманітні форми ранкової гімнастики: аеробіка, ранкова робіжка;
брейк-гімнастика, східна гімнастика, силова гімнастика, зарядка на турніках у
окремих загонах).
- належна
організація інформаційно-методичної роботи (під час діяльності табору комісія
інформації органів дитячого самоврядування, окремі загони випускають
інформаційні листівки, санітарні бюлетені, стінгазети, фоторепортажі, про події
що відбуваються в таборі).
/фото використані в оформленні даних матеріалів/
-
розвиток соціальної активності дітей,
формування здорової атмосфери в колективі табору, загону, розвиток дитячого
самоврядування;
-
методика колективної творчої діяльності
в роботі ДОТ «Любомирочка»
-
система гурткової роботи табору, що
задовольняє всебічні інтереси вихованців.
|